Laž in pol o internetu
01. september 2009
Če neresnico dovolj dolgo ponavljaš, postane naenkrat resnica.
Bistveno več napora in ponavljanj pa je potrebno, da neresnica ponovno postane to kar je - neresnica.
Velikokrat neresnico zavestno s ponavljanjem spreminjamo v resnico (dober primer za to so politiki vseh barv in sort). Včasih pa pride do transformacije iz neresnice v resnico po spletu okoliščin, nehote, zaradi napake, ...
Verjamem da sta "laž in pollaž o internetu" splet takih okoliščin in da ni zavestno dejanje. Oz. še bolje, verjetno je čas povozil resnico in je sedaj postala neresnica. Iz zgodovinskih razlogov.
1. Laž: Nastop na internetu je zastonj
Resnica je nekoliko drugačna. V smislu "nič ni zastonj" tudi nastop na internetu ni zastonj. Ali bolj pravilno rečeno nastop na www (vseeno bom v nadaljevanju uporabljal internet). Mogoče je bil včasih znesek namenjen nastopu na internetu tako majhen, da je bil zanemarljiv in se je zato obdržalo, da je zastonj. Danes vsekakor to ne velja.
Strani so postale tako kompleksen (in s tem posledično tudi boljše), da izdelava spletne strani ni več zanemarljiv strošek. Postavitev baze podatkov, programiranje strani, oblikovanje strani zahtevajo delo strokovnjakov. Te strokovnjake pa je potrebno plačati. Potem je potrebno plačati nekoga, ki bo poskrbel, da bo stran visoko v iskalnikih, ki bo napisal primerne tekste za specifičnem mediju, kot je internet. In nekoga, ki bo izbral in ustrezno prilagodil fotografije. ...
Pa vendar je to šele začetek. Čas in denar potrebujemo tudi po postavitvi internet strani. Neprestano jo je potrebno ažurirati, spreminjati, dopolnjevati, ... Brati je potrebno odzive obiskovalcev, z obiskovalci vzpostavljati komunikacijo, ... In ta proces traja neprestano, zato tudi neprestano potrebujemo čas in denar (pa saj to je skoraj isto :).
Potem so pa tu bannerji, oglasi, ... ki privabljajo obiskovalce na našo stran, ... In še "milijon" malenkosti, ki niso brezplačne.
Ne nastop na internetu ni zastonj.
Pa vendar je nastop na internetu skoraj za vsako podjetje nujen. To pomeni, da smo skoraj prisiljeni investirati čas in zapravljati denar za nastop na internetu.
Obstaja sploh kakšna rešitev? Obstaja. Če že moramo izgubljati čas in denar, ju izgubljajmo čim bolj premišljeno. To pa preprosto pomeni, da je potrebno nastop na internetu skrbno načrtovati in na ta način pridobiti čim več koristi od njega. Če so te koristi obilne, potem stroški niso problematični.
Samo s skrbnim načrtovanjem bomo neresnico lahko spremenili v resnico "Nastop na internetu se nam splača". Do takrat pa ne verjamite tistim, ki vam zatrujejo da je nastop na internetu poceni ali celo zastonj.
2. Pol laž: Preko interneta je cel svet naš trg
Seveda smo s prisotnostjo na internetu dosegljivi praktično celemu svetu. To je resnica, ki pa velja samo v teoriji. Praksa je nokoliko drugačna. Razen izjem, so naši potencialni kupci še vedno lokalnega značaja in pripadniki določenih interesnih skupin.
Zato je to samo polovična laž - ker v teoriji je resnica, ki v praksi ne velja vedno.
Mogoče je na začetku to tudi v praksi bolj veljalo, ker je bilo na internetu manj ponudbe. Pri vsej obilici spletnih strani, ki so objavljene na internetu pa danes ni za pričakovati, da bo slovenska trgovina z gumami prodala zimske gume vozniku avtobusa iz Japonske. Ali da bo indijsko podjetje pri našem uvozniku naročilo 10.000 USB ključev - samo zato, ker so jih našli na internetu. Tudi v podjetju iLab ne pričakujemo naročila celostne grafične podobe iz Tanzanije. Vsaj ne zaradi naše prisotnosti na internetu ne. Mogoče po spletu kakšnih okoliščin, s kančkom čarovnije in obilico vez in poznastev. V tem primeru - mogoče :).
Seveda to ne pomeni, da ne obstaja spletna stran, ki je aktualna za cel svet. Nikakor. Mnogo jih je. Verjetno v Sloveniji nekoliko manj, pa vseeno - obstajajo.
Ali zaradi tega nastop na internetu izgubi na vrednosti? Nikakor. Samo zavedati se moramo ciljenga dometa naših strani. In s tem zavedanjem nastopati na internetu. Dobra ocena, kdo so realno lahko naši obiskovalci in kupci, je pri tem ključnega pomena. In naj bo res realna ocena.
V veliki večini primerov se namreč izkaže, da je realni del tržišča bistveno bolj dobičkonosen kot pa potencialni cel svet.
Teoretično pa je seveda vse možno :).
direktor podjetja iLab